De muggendans

Bzzzzzzzzzzzzzzz…

Met een diepe zucht draai ik me om. De alarmklok knippert 2:57 en mijn zucht verandert in een kreun. Waarom komen die krengen altijd om drie uur? Laat ze eens beleefd zijn en gewoon net voor het slapen komen zodat ik ze met liefde en een helder hoofd na het hiernamaals kan meppen.

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…

Oké, oké, ik hoor je wel. Zware voeten over de bedrand, terwijl ik een mentale indicatie maak van waar de elektrische vliegenmepper zich bevindt. Deze zoektocht verloopt uiteindelijk vlot naar de onderkant van mijn nachtkastje. Helaas laat de zoektocht naar batterijen nogal wat te wensen over. Dan maar de ouderwetse krant. In mijn geval: de 7-in-1-collectie van Jane Austen, aangezien kranten in het tijdperk van iPads vrij zeldzaam zijn geworden.

Boeken daarentegen, zullen nooit zeldzaam worden, in ieder geval niet in mijn huis. Het gevoel van papier en de geur van oude boeken – niet te vergeten de enorme gevulde boekenkasten die een hele wand bekleden, natuurlijk met bibliotheekladder erbij – geeft gewoon inhoud aan een kamer. Zoveel pagina’s met prachtige woorden en personages. Neem nou Mr. Darcy bijvoorbeeld, een echte gentleman, zoals ze ze tegenwoordig niet meer maken. Hoe kan Elizabeth dat niet zien? Hij is helemaal niet arrogant, hij is gewoon schattig en een beetje verlegen en …

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…

Verstrooid kijk ik op. Die verrekte mug ook! Met een oerkreet en een enorme zwaai stort ik mijn Jane Austen collectie op de mug. Ik mis hem net iets, het scheelt denk ik een halve meter. Het schilderij mis ik helaas niet. Morgen maar even googlen naar een nieuwe lijst.

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…

Ja, daar zit-ie! Met een perfecte match van klungeligheid en uitputting zwaai ik nog eenmaal mijn dikke pil.

Bzzz…zz…z…..z……………z

Ha! Na een halfslachtig indianendansje beland ik met een enorme duik weer lekker in mijn warme bedje. 


En nu kan ik niet meer slapen. 







Column voor de Lees ME 19
En weer een prachtige cartoon van Alies Meerman!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen