A-mineur

Versnellend, wanhopig, versterkend, tot je vingers in de knoop komen. A-Mineur. Giuliani.

Vanmiddag weer eens een heel gesprek met mn moeder gehad... aankomend jaar zou ik een rustig jaar hebben, simpelweg omdat het niet anders kan, mijn gezondheid staat niet toe dat ik ook maar iets uitvreet. In ieder geval, met school is afgesproken dat ik dit jaar weer probeer op de rails te komen, en op mijn oude niveau van anderhalf jaar geleden te komen. Dat was mijn standaardniveau, 3 uur per dag, dat kon ik bijna altijd halen, en nu anderhalf jaar achter elkaar dus niet meer. Alleen... hoe moet ik in hemelsnaam weer terug op dat niveau komen? Ik weet het niet... ik vond dat ik al heel goed bezig was door een dagritme te gaan doen, en werk dat ik echt kl*te vind, maar waardoor ik wel elke dag gedwongen ben om uit mn bed te komen.

Maarja, nu vind ze dat ik misschien weer eens moet gaan opbouwen en grenzen stellen.

In de Hoogstraat heb ik drie maanden gezeten, de drie moeilijkste maanden van mijn hele leven. Ik zou beter worden, zeiden ze, als ik me maar aan hun regels hield. Opbouwen en grenzen stellen. Beginnen met halfuurtjes, en dat uitbouwen tot een normaal leefbaar rooster. Ik faalde. Ik deed niet genoeg mn best. Ik had niet genoeg discipline. Ik deed alles fout. Ik dacht te veel. Ik dacht te weinig. Ik werd niet beter. Hel.

Het strakke stramien, waar niet van af te wijken is. Halfuurtje eten, halfuurtje tv kijken, halfuurtje liggen, halfuurtje werken, halfuurtje sporten (???), halfuurtje gitaarspelen, halfuurtje liggen. Help...

Misschien helpt het nu wel, zegt ze. Bij Ilona helpt het ook nu pas. Ik wil niet. Ik wil leven.

Acceptatie... ik dacht dat ik er aardig was. Niet dus. We beginnen gewoon vrolijk overnieuw. De Graaf heet ze. Psychoanalysetherapeutischachtigiets. Ik denk er nog over.

Daginvulling. God, hoe kom ik de dag door? Ik weet het niet. Het lijkt op vakantie, eeuwige doelloosheid. Werken, tja, het moet. Pastoraat geven aan ouderen? Ja, wie weet. Vrijwilligerswerk... wat wil je? Ik weet het niet. Ik wil slapen. Ik ben te moe. Ik wil leven, als ik de energie vond. Ik wil leren, als ik de concentratie vond. Ik wil... alles en niks. Keuzes maken. Help...

Volgend jaar moet ik beter zijn. Volgend jaar moet ik beter zijn. Volgend jaar moet ik beter zijn. Volgend jaar moet ik beter zijn. Volgend jaar moet ik beter zijn. Volgend jaar moet ik beter zijn.

Al is het maar dat ik twee uurtjes iets kan... Iets.

Hoe? ik weet het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten